Meglepő felfedezést tettem a minap a napi netes böngészéseim közben. A jelenség és a tendencia is meglepett.
Egymás után olvastam olyan interjúkat, PR-cikkeket, hirdetéseket, amelyben egy vállalatvezető, vagy egy vállalkozó fennhangon hirdeti, hogy ő és a cége megbízható, tisztességes. Naná, mindenki az. Vagy mégsem?
Ez itt nem a reklám helye, csak a jó helyzet felismerés szemléltetése.
Becsületes őrzés védelem – G…………. Security Siófok
https://g............security.hu › becsuletes-orzes-vedelem
Becsületes őrzés védelem. Nehéz vállalkozás, sok-sok buktatóval és inkorrekt konkurenssel az Őrzés védelem. Nap mint nap teljes erőnkkel arra törekszünk, ...
... védelemmel foglalkozó vállalkozás cégváltoztatással és adócsalással próbál ... léteznek szép számmal még a korrektségre törekvő őrző védő vállalkozások, ...
Előző bejegyzéseimben már írtam az áfacsaló cégekről, és arról is, hogy nem szeretünk adót fizetni. Ennek ellenére meglepődtem, hogy szinte már piacgazdasági tényező a tisztesség – mert egyre több cég és vállalkozó beárazza megbízhatóságát. Úgy érzik, külön fel kell hívniuk a megrendelők és a közvélemény figyelmét becsületességükre, jogszabályokat betartó működésükre, emberségükre.
Érdekes, hogyan változik az üzleti világ etikája! A nagyobb cégek a 2000-es évek elején azzal akarták megrendelőik, vásárlóik szimpátiáját elnyerni, hogy „zöldek lettek”, a környezetvédelemre tették a hangsúlyt; a 2010-es évek-ben a jótékonyság lett a vállalati stratégia.
Szomorúnak találom, hogy a 2020-as évek elején egy vállalkozás marketing-fogása a „feketebárányok”–tól való különbözőség kell hogy legyen.