Az EKÁER szabályozás sokaknak könnyítést hozott ugyan 2021-ben, a BIREG-rendszer bevezetése viszont újabb kötelezettséget ró a nemzetközi áruszállításban résztvevőkre.
Figyelem! Nagyon fontos!
Előre láthatóan 2021. július 1-től a teherautók vezetői mellett az árut feladókat és a címzetteket is felelősség terheli – kötelesek lesznek ugyanis a fuvarregisztráció meglétét és helyességét ellenőrizni.
További részletek itt
https://www.pwc.com/hu/hu/sajtoszoba/2021/ekaer-koteles-termekek-bireg-rendszer.html
Kabotázs – egy másik eu-tagállamban honos fuvarozó egy nemzetközi szállítás után nem indul rögtön üresen haza, hanem az adott országban újabb szállítást végez még a határ elérése előtt. Az EU-rendelet szerint nem jelenthet állandó vagy folyamatos tevékenységet az adott tagállamban. (EU 2020/1055/EK rendelete)
Szállítmányozással foglalkozó ismerőseim örülnek ezeknek a szabályozásoknak
- hiszen ez számukra a rendkívül olcsó illegális konkurenciát gyengíti - többségében román és ukrán fekete fuvarok csökkenését jelentheti,
- a szabályozott kabotázs-fuvarok miatt a közúti áruszállításban kevesebb lesz az üresen közlekedő kamion, jobb lesz a gépjárművek kihasználtsága.